Het belang van de huisstijl van je blog

We gaan het vandaag hebben over de huisstijl van je blog, ookwel je brand genoemd. Waarom moet je je blog branden en hoe doe je dat? Hoe maak je de beste huisstijl voor je blog en wat levert het je op?

Het branden van je blog is de huisstijl van je blog bepalen, het thema waarin je je business neerzet. De stijl en business attitude die je uitdraagt op elk aspect van je blog. Het is belangrijk dat je er over nadenkt in elke uiting die je doet me je bedrijf. De stijl van je blog, moet jou zijn, helemaal jij! Dus denk eens na, hoe zou jij eruit zien als je wordt weergegeven in kleuren en lettertypes.

Het is niet alleen handig omdat mensen je blog meteen kunnen herkennen. Het kan je ook een hele hoop opleveren. Wanneer je je stijl helemaal hebt uitgedacht, kan het:

  • Tijd schelen in het maken van nieuwe content
  • Je helpen in je publiciteit
  • Het verkeer vergroten naar je blog
  • Zorgen dat je meer geld verdiend met je blog

De voordelen

Wanneer je bijvoorbeeld je pins allemaal in éénzelfde template plaatst, zal deze op een gegeven moment herkend worden als jouw blog stijl. Wanneer mensen je stijl herkennen, hoeven ze niet eens je logo te zien om te weten dat het een pin vanaf jouw site is. Kijk maar eens naar je blogvoorbeelden. Iedereen heeft een eigen kleurenpalet of een bepaalde template voor de stories.

Die herkenbaarheid die je blog ermee krijgt, is ook handig wanneer je bijvoorbeeld producten wilt gaan verkopen. Mensen krijgen een bepaald vertrouwen in je en zullen sneller overgaan tot een aankoop wanneer ze je stijl en brand kennen. Die vertrouwdheid is dus een belangrijke reden waarom je altijd een duidelijk design moet hebben wat herkenbaar is voor je blog.

Het maakt ook je ontwerpproces veel makkelijker. Wanneer je een nieuwe pin voor je artikel wilt maken, weet je precies welke factoren je moet aanpassen om weer een herkenbare pin te maken. Wanneer mensen je design dan herkennen, zullen ze vanaf Pinterest ook weer sneller doorklikken naar je blog.

Een brand is meer dan een kleurenset

Je moet er wel bij stil staan dat een brand meer is dan gewoon een kleurenset en een lettertype. Het gaat om de gehele uitstraling, de look en feel bij je brand. Het moet echt je persoonlijkheid vangen en weergeven. Het moet je onderscheiden van de rest, het moet echt in alles jou uitstralen.

Wat heb jij wat anderen niet hebben? Wat maakt je anders? Wat zeg jij met jouw merk wat anderen niet zeggen? Denk daar eerst goed over na, wanneer je dat niet doet, zal je zien dat het gewoon een bij elkaar geraapt kleurenpalet is en je dus ook makkelijk zult wisselen van kleur.

Zet je plan op papier!

Zorg dat je je plan op papier zet. Wanneer je er echt voor gaat zetten en uitschrijft waarom je kiest voor bepaalde aspecten, denk je er veel meer over na dan wanneer je gewoon een aantal kleuren kiest en gebruikt. De kans is aanwezig dat het veel beter blijft hangen en het logischer voelt voor je klanten.

Hoe is de branding van Geld verdienen met Pinterest tot stand gekomen?

Één ding wat vast stond bij het bedenken van de uitstraling van Geld verdienen met Pinterest, was dat ik de kleur van Pinterest ging gebruiken. De kleur rood stond dus al helemaal vast. Ik ben begonnen met een gele kleur erbij in de basis. Ik wilde een mooie uitgesproken kleur erbij hebben. Maar ik merkte dat die gele kleur niet genoeg bij mij als persoon paste. Ik gebruik hem af en toe nog als accentkleur, maar heb wel bewust voor een andere kleur gekozen. De kleur die ik heb gekozen is een lichtroze. Iedereen die mij kent zal de kleur roze met mij associëren. Ik verf mijn haar met enige regelmaat roze, mijn bril heeft roze poten en eigenlijk heb ik wel vaker roze aspecten in mijn leven. Ik heb gekozen voor een pastelroze, omdat deze goed past bij het Pinterest rood. Ik heb twee grijsteinten die nog naar voren komen in tekst kleuren, maar bij voorkeur gebruik ik mijn rode en roze teint.

De keuze van de lettertypes was eigenlijk ook snel gemaakt. Ik ben gegaan voor een handgeschreven lettertype om nadruk te leggen op aspecten. In mijn logo benadrukt het Pinterest. Het is een handgeschreven lettertype omdat ik áltijd voor handgeschreven lettertypes ga, mijn creatieve persoonlijkheid komt daarin echt naar voren. Ik heb jarenlang geschilderd en bestempel mezelf nog steeds als een creatieveling. Dit is ook waarom er in mijn logo nog steeds een brush verwerkt zit.

Mijn Brand Kit

Dit is natuurlijk alleen de opzet van hoe ik mijn blog site heb gebouwd en het is ook de basis waarmee ik mijn Pin design heb gebouwd.

Het is dus erg belangrijk om goed na te denken over de stijl van je blog. Maak een document en schrijf echt uit waarom je bepaalde keuzes maakt. Voer deze stijl door in het thema van je site, maar ook in de pin op je Pinterest.

Pin it

Het belang van de huisstijl van je blog. Waarom is het belangrijk om een goede huisstijl voor je blog te bouwen, wat levert het je op en wat zijn de voordelen. Bouw je eigen brand kit voor je blog. Build a brand.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *